violassims

Alla inlägg under oktober 2013

Av violassims - 19 oktober 2013 20:30

19. Ful sim med bra egenskaper eller snygg sim med dåliga egenskaper?

Jag väljer hellre en snygg sim med "dåliga" egenskaper, då har man större chans att få snygga barn där man kan välja egenskaper själv   dessutom kan det vara lite kul med en utmaning då man har "dåliga" egenskaper.

Av violassims - 19 oktober 2013 09:38

Jag är och kommer vara lite frånvarande ett litet tag till (har i alla fall tidsinställt alla 30 dagarsinlägg) och jag kommer tillbaka när jag är frisk och fått mitt sims att fungera igen. Jag uppdaterade igår till den nya uppdateringen så får se om det var en bra idé eller om jag måste göra något åt det.


Här kommer i alla fall ett litet nedladdningstips till er underbara som fortfarande besöker min blogg! Kärlek till er   

Denna snygga retexturen (vad heter det på svenska ens? Haha) finns att ladda ner på Forever and Always simblr här.

Jag personligen tycker att de flesta prinsesslockiga håren är inte så snyggt gjorda i sims, men detta är faktiskt riktigt snyggt! Det finns både som EA Highlights och som AS Highligts och jag skulle tro att man kan ha båda versonerna i spelet.

Av violassims - 18 oktober 2013 11:00

18. Vilken färdighet tycker du mest om?

Hm, den var svår. Kanske matlagning då jag tycker själv att det är väldigt kul att laga mat.

Av violassims - 17 oktober 2013 16:15

17. Ladda ner simmar eller skapa egna?

Där måste jag svara både och. Visst är det kul att skapa helt egna sims, men jag tycker även att det är superkul att ladda ner och spela med simmar som andra gjort. Dessutom kan man även passa på att få nytt, snyggt CC på köpet   

Av violassims - 16 oktober 2013 20:30

16. Ta bilder eller filma?

Jag har på senaste tiden börjat tycka om att ta kort, har dock inte fastnat för att filma någon gång, har provat en del gånger men det är inte så kul enligt mig. Jag hoppas på att kunna ta bättre bilder när jag köper en ny dator antingen i slutet av året eller början på nästa år.

Av violassims - 16 oktober 2013 19:22

Tyvärr har mitt spel valt att ge upp för stunden så det kommer dröja ett tag innan jag orkar fixa det då jag är sjuk samtidigt som jag måste vara på praktiken på förskolan då jag redan varit hemma två dagar och får bara vara borta i fem dagar. Har ni några tips på vad jag ska göra när spelet fryser, men zzz-tecknen, ringtonerna och musiken i bakgrunden fortsätter låta?


Cornelia frågade: Hej jag tycker om dina utmanigar men jag måste fråga vart hittade du skorna (blå, höga converse) skulle bli överlycklig om jag fick en länk! :D

Jag vet inte riktigt vilka höga, blåa converse du menade då du kommenterade på ett inlägg utan höga, blåa converse så jag gissar mig fram lite. Har jag tagit fel skor så kommentera gärna i rätt inlägg med t.ex bild nr 9   


Dessa blåa sneakers och dessa höga (i detta fall rosa) converse till småbarn och barn hittar du här.


Dessa höga, blåa plattåconverse hittar du här.


Cornelia frågade: Hejhej har kommenterat något annat inlägg också men jag måste bara veta vart du har hittat tröjan tacksam för svar och länk ;)

Denna tigertopp hittar du här och ingår i ett set.


Av violassims - 16 oktober 2013 17:47

Kolla in dessa snygga tavlor. De finns att ladda ner här.

Av violassims - 15 oktober 2013 15:33

Jag kände att Anna behövde en lite mer "mamig" look och tyckte att hon passade bättre i mörkt hår så gav henne en liten makeover.

Dagarna består mest av springade i trappor, gosande med barnen samt målandet av Annas nya tavla som hon håller på med.

Anna blev klar med sin tavla och fick 12 simbledons för den! Det är väl inte emot reglerna att tjäna pengar via målning samt skriva böcker va?

Herbert fyllde år och fick en liten makeover.

Och även Sara fyllde år samma dag eftersom de kom på samma dag.

Lekhagen är superbra för att barnen ska lära sig prata själva samt gåstolen för att de ska lära sig gå.

Medans barnen lär sig färdigheter så har Anna börjat skriva på en bok som hon kallar för "Den ensamme snömannen".

Indra fyllde år någon dag efter och hon är en riktig dramaqueen, vill ha uppmärksamhet hela tiden!

- "Haha, du kommer inte upp ur hagen!" ser det ut som om Anna säger till Sara tycker jag på första bilden.

Mycket lek i hagen och gåing i gåstolen.

Eftersom Sara lärt sig gå, prata och gå på pottan så fick hon fylla år tre dagar i förväg. Herbert behöver bara gå på pottan en gång till så har han också lärt sig alla tre och får fylla år. Jag råkade klicka bort rutan där jag fick välja egenskap så Sara får nog en extra när hon blir tonåring.


Presentation




Kontakt: viola.93@live.se
Thesims3.com: violajaeger.
Origin-ID: violassims
Youtube: Violassims

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Följ bloggen

Follow on Bloglovin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards