violassims

Alla inlägg under december 2013

Av violassims - 28 december 2013 12:15

Max samt tvillingarna Aina och Anja (tidigare Ania).

 

Både Max och Anja är arvingar, jag har inte bestämt vilken av dem som jag kommer spela vidare med utan bestämmer mig efter alla tre har åkt till universitetet.

Av violassims - 27 december 2013 20:34

Max, Kim, Alex & Ania, fyra av de sex syskonen Örn.

Tvillingarna Alex och Kim har vuxit upp och flyttat hemifrån tillsammans.

Av violassims - 26 december 2013 16:25

Förlåt för att jag inte kom helt tillbaka.

Jag beställde just en ny speldator så nu kommer jag inte kunna skylla på datorn och sedan beställde jag tre simsexpansioner för 230 kr på Cdon! Älskar verkligen Cdon, de har alltid så bra grejer.

Jag har visserligen laddat ner de expansioner jag har velat ha tidigare, men det har varit ganska mycket krångel med det på sistone så jag har bestämt mig för att köpa spelen jag vill ha på nya datorn så den inte skadas direkt.

De tre äldsta syskonen Örn, tvillingarna Alex och Kim samt äldsta systern Aisha.

Av violassims - 17 december 2013 10:45

Nästa morgon började Collin med en dusch innan jobbet.

Och Mirjam började med att streama videos i badrummet av någon anledning.

Efter jobbet tyckte Collin det var bättre att jogga hem istället för att ta samåkningsbilen.

När Mirjam slutade sin första dag som tjuv märkte hon att var gravid. Hon som inte ens gillar barn tyckte ändå det var lite häftigt med en liten varelse som växte inom henne.

Lite middag innan sängen.

- Varför har vi en massa barnmöbler i vårat gästrum?

- Eh, jo älskling. Det är något jag måste berätta för dig. Vi väntar barn.

- Åhh, gullestumpen, vad gosigt! 

Nästa dag gick Mirjam till sommarfestivalen medan Collin var på jobbet. Hon tänkte köra en korvätartävling med det var ingen som ville vara med så det fick bli en regnbågsglass istället.

Sedan blev det lite hushållssysslor hemma tills Collin slutade jobbet och de skulle ha en middagsdejt på stan.

Mirjam passade på att köpa en gravidbok medan hon väntade på Collin.

Fick inte till någon bra bild då båda var trötta och simmar kom ivägen.

Collin passar på att låna boken av Mirjam då han är lika nyfiken på krabaten som Mirjam är.

Mirjam är i alla fall lycklig över att hon inte brände ner hela köket när hon skulle laga våfflor. En positiv tjuv är inte så vanligt.

Mirjam har väldigt tråkigt ensam hemma så hon passade på att hälsa på en granne, Jamie Jolina, som hade massa katter utanför sitt hus.

  

Mitt i sitt tränande hemma hos Jamie fick Mirjam så himlans ont i magen så hon åkte till sjukhuset. Där lades hon in och inte långt efter att Collin hade rusat från jobbet så han skulle hinna föddes en liten flicka som fick namnet Aisha.

Mirjam vakade över Aisha den första timmen.

Men sen ville hon direkt ut och förbränna gravidfettet! (Vilket?)

Hahaha! Är Aisha läskig eller, Collin?

- Nej, hon är så mysig så! Och glad.

Mirjam passade på att ta sig ett dopp innan hon gick hem igen.

Av violassims - 16 december 2013 21:54

Eftersom jag har rensat mitt sims på nedladdningar, mods, familjer och allt man kan tänka sig och endast laddat ner lite kläder och hår så bestämde jag mig för att göra en liten PGC-familj.

Här är då våran startsim, Mirjam Hedin.

Och hennes snygga pojkvän Collin Örn. (Jag valde att döpa PGC'n med Collins namn då de kommer gifta sig efter första barnet och orkar inte byta då.)

Så mysiga tillsammans!

Collin gick till militärbasen för att försöka charma militärchefen för ett jobb och en sån tur han hade! De sökte nämligen en militär som skulle börja dagen efter. Mirjam däremot hade ringt innan och gick på en intervju hos tjuvarna och det gick så bra så hon fick jobbet på direkten.

Som tack skickade hon direkt ett sms till chefen så fort hon kommit till gymmet där hon skulle möta upp Collin för lite träning.

Collin började direkt med styrketräning och Mirjam kände för att dansa lite zumba och träna på hennes kondition.

De kände sig så sexiga efter gymmet så de hade lite skoj i sängen när de kom hem.

Och direkt efter lite myspys gör man ju bäst antagningstest, det vet ju alla!

Collin ville sedan ta ett kärlekskort som de kunde hänga ovanför köksbordet (som numera har två stolar).

Sedan lagade Collin middag till han och Mirjam.

Mitt i natten vaknade Mirjam av att hon mådde dåligt så hon var tvungen att springa upp och kräkas i toaletten. Kan det vara matförgiftning kanske?

Av violassims - 14 december 2013 17:38

Vad kul det är att logga in efter lite mer än en månad och se att ni fortfarande kikar in här och hoppas att jag kommer tillbaka.

Jag startade sims just nu och hoppas att det är tillbaka och funkar så håll tummarna med mig.

Jag har önskat mig hjälp till en ny dator i julklapp så förhoppningsvist köper jag en ny i mellandagarna   


Förresten glöm inte att skicka in era bidrag till Simnation's hungergames så den äntligen kommer igång! Jag ska göra en sim nu om det funkar och skicka in ifall det inte är försent.

Presentation




Kontakt: viola.93@live.se
Thesims3.com: violajaeger.
Origin-ID: violassims
Youtube: Violassims

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Följ bloggen

Follow on Bloglovin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Skapa flashcards