violassims

Direktlänk till inlägg 9 december 2014

Mina tankar kring The Sims 4

Av violassims - 9 december 2014 19:30

Eftersom jag har hunnit spela Sims 4 ett tag nu så tänkte jag dela med mig av vad jag tycker om spelet. Har sett att ganska många simsbloggare vart negativa kring spelet, vilket är trist självklart men alla tycker ju olika. Är det något jag missat att ta med som ni undrar över så fråga gärna i en kommentar!


Skapa en sim (CAS)

Jag tycker det är en rolig och underhållande grej att vi nu kan klicka och dra i simmarna, vilket även gör det lättare att skapa unika simmar. Det görs redan nu superfint CC, som jag inte har klarat att hålla mig undan såklart, vilket gör spelet lite roligare.

Gångstilarna är också en rolig grej som man kan göra simmen mer personlig. Jag tycker även om sättet man väljer egenskaper och livsönskan nu.

Det enda negativa jag har att säga om Skapa en sim är att det är ett litet utbud av kläder, accessoarer, hår etc och även väldigt begränsade stilar/varianter av sakerna.

Heather, som ni kommer få se mer av snart.


Byggläge

Jag har inte hunnit utforska byggläget så mycket ännu, då jag endast har byggt ett hus med hjälp av de färdiga rummen, men jag har hört mycket bra om det så jag längtar tills jag har tiden att sätta mig ner och testa på byggandet.

Jag äääälskar att köpläge och byggläge är ihopslaget så man slipper alla de onödiga knapparna! Sedan tycker jag att sökfunktionen är väldigt bra, trots att jag inte vant mig vid att använda den än.

Verktyget som gör det möjligt att flytta rum och ändra storlek på rummen tycker jag är helt underbar! Även att man kan flytta hela huset.

Även här är det negativa att det är väldigt begränsat med stilar/varianter av möbler, tapeter, golv etc då de valt att ta bort Skapa en stil-verktyget.

Mitt ack så fina hus, aka skoboxen.


Spelläge

Spelläget är ganska begränsat, om man ska spela så som EA vill att man ska spela. Det är väldigt mycket fokus på arbetskraven, skolkraven, livsönskningskraven och sedan finns det även whims, önskningar, och pluppar upp som simmarna vill göra.

Nu kanske det finns en mod som tar bort detta, men annars är det ganska svårt att kunna spela så som man gjorde i Sims 3.

Jag tycker dock att det fortfarande är kul med dessa krav då man alltid har något att fokusera på och inte bara sitter och väntar på den där befodran eller den där bebisen som aldrig tycks komma.

Det bästa är ju ändå när man har en dejt eller när man har en fest och man har en massa mål att uppnå för att nå guld. Så man vet om det är en bra fest eller inte, för i Sims 3 så fick jag alltid dåliga fester och visste inte riktigt vad jag skulle göra för att det skulle bli bra.

Känslorna är även dem en rolig liten twist de gjort så spelet ska bli mer varierande och intressant då det finns en mängd olika actions som endast finns tillgängliga vid ett speciellt känsloläge.

Nu till det som folk klagar på mest, laddningarna. Jag har inga som helst problem med att det laddar 5 sekunder för att åka till ett annat grannskap. Det gör bara spelet mer lättkört och för min del blir det mindre kraschar då datorn inte måste läsa in hela världen samtidigt.

Och sista grejen som jag kommer på nu, multitaskingen. Vilket, enligt mig, är det bästa med hela spelet! Jag älskar att de kan göra upp till tre saker samtidigt och kan prata i stora grupper utan att behöva sluta prata med den ena för att prata med nästa.


Galleriet

En till kul twist som gör det enklare att få in sina kompisars, eller bara någon randoms, skapelser i ditt spel. Det kan vara allt från simmar, hus, rum eller allmäna platser.

 

Detta är alltså vad jag tycker om spelet och ni måste inte tycka likadant som jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av violassims - 22 januari 2015 22:08

Hej på er! Ni har väl inte missat min nya blogg, http://violassims.blogg.se? Ni som fortfarande kikar in här, vad är det som lockar er hit? Ge mig gärna tips så jag vet hur jag ska locka er till nya bloggen ;-) ...

Av violassims - 14 januari 2015 16:00


Efter många om och men, tankar fram och tillbaka och nystarten med Youtube har jag bestämt mig för att börja det nya året med en ny blogg på en annan portal. Mest för att denna känns väldigt basic och jag vill göra min blogg mer personlig. Den är lån...

Av violassims - 13 januari 2015 12:30

♦ Regler till utmaningen: http://forums.thesims.com/en_US/discussion/784536/the-disney-princess-10-gen-challenge-now-updated-for-the-sims-4 ♦ Länk till Simsings video: https://www.youtube.com/watch?v=fEYb8_jbpFs ...

Av violassims - 12 januari 2015 16:00

Här hittar ni reglerna till utmaningen!

Av violassims - 12 januari 2015 12:09

Hej kompisar! Förlåååååt för att jag har varit mystiskt borta under slutet av förra veckan, helgen bestod av massa lägenhetsvisningar och jag glömde göra förtidsinlägg. Jag har iaf nördat SimCity BuildIt på min IPad hela helgen och vill man spela...

Presentation




Kontakt: viola.93@live.se
Thesims3.com: violajaeger.
Origin-ID: violassims
Youtube: Violassims

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Följ bloggen

Follow on Bloglovin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards