violassims

Direktlänk till inlägg 1 januari 2015

Tips för att börja filma

Av violassims - 1 januari 2015 12:20

Gott nytt år på er underbara läsare! Hoppas att eran gårdag var super och att ni kommer få ett fantastiskt 2 0 1 5!

 

Häromdagen fick jag en fråga av Helena om jag kunde tipsa om program man använder för att filma sitt spel.

Jag är ju endast en nybörjare, så jag började som Helena och frågade andra vad de tyckte var bäst, kikade på andra youtubers vad de använde sig av osv.

Jag fick fram att Fraps var bäst att filma med, iaf för nybörjare, och att Windows Movie Maker är super att använda sig utav för att redigera. Tyvärr så funkar inte den nyare versionen av WMM på min dator utan jag måste använda WMM 6 som inte är lika rolig så nu ska jag testa Vegas Pro 11.0 och se hur den funkar på min dator.


Hoppas det hjälpte lite och ger er inspiration till att börja det nya året med att filma och kanske tillochmed bli en youtuber så andra får ta del av ert spelande :)

 
 
Kimssims

Kimssims

1 januari 2015 17:35

Jag använder Fraps, tycker om det jättemycket! Jag köpte dock det, men det kostar bara runt 300, vilket är väldigt bra för ett så bra program. Min research ledde också till det nämligen (y)

http://kimssims.blogg.se

violassims

1 januari 2015 17:36

Jag har också köpte det, eftersom man bara kan filma några sekunder annars :P ett väldigt enkelt men superbra program som jag inte ser att jag kommer "byta upp" mig från :D

 
Fredrika

Fredrika

1 januari 2015 18:45

Tycker det är så roligt med flera svenska simyoutubare (haha)! Blev så sjukt sugen på att göra något själv, ska bli roligt att se fler videos från dig! :)

http://spacesims.blogg.se

violassims

1 januari 2015 19:32

Vad roligt att höra :) jag tycker också det är skoj med att svenskar börjar dyka upp mer!
Det kommer en video så snart jag redigerat klart :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av violassims - 22 januari 2015 22:08

Hej på er! Ni har väl inte missat min nya blogg, http://violassims.blogg.se? Ni som fortfarande kikar in här, vad är det som lockar er hit? Ge mig gärna tips så jag vet hur jag ska locka er till nya bloggen ;-) ...

Av violassims - 14 januari 2015 16:00


Efter många om och men, tankar fram och tillbaka och nystarten med Youtube har jag bestämt mig för att börja det nya året med en ny blogg på en annan portal. Mest för att denna känns väldigt basic och jag vill göra min blogg mer personlig. Den är lån...

Av violassims - 13 januari 2015 12:30

♦ Regler till utmaningen: http://forums.thesims.com/en_US/discussion/784536/the-disney-princess-10-gen-challenge-now-updated-for-the-sims-4 ♦ Länk till Simsings video: https://www.youtube.com/watch?v=fEYb8_jbpFs ...

Av violassims - 12 januari 2015 16:00

Här hittar ni reglerna till utmaningen!

Av violassims - 12 januari 2015 12:09

Hej kompisar! Förlåååååt för att jag har varit mystiskt borta under slutet av förra veckan, helgen bestod av massa lägenhetsvisningar och jag glömde göra förtidsinlägg. Jag har iaf nördat SimCity BuildIt på min IPad hela helgen och vill man spela...

Presentation




Kontakt: viola.93@live.se
Thesims3.com: violajaeger.
Origin-ID: violassims
Youtube: Violassims

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Följ bloggen

Follow on Bloglovin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Skapa flashcards